Näytä pelit aakkosjärjestyksessä | paremmuusjärjestyksessä
Hyppää sivulle
A-B B-C D-F F-H H-K K-M M-P P-Q Q-S S-T T-U U-Ö
BeerwormFallesmanni 1997 Beerworm on Fallesmannin jo legendaksi muodostunut matopeli, jossa pelaajan ohjaama mato yrittää juoda mahdollisimman paljon kaljaa törmäämättä omaan häntäänsä tai seinään. Humalatilan pahetessa mato alkaakin odottamattomasti heittelehtiä puolelle jos toisellekin. Beerwormin graafinen ulkoasu ei päätä huimaa, mutta pelin hilpeän epäkorrekti idea pitää hallussaan ainakin hetken. Lajityyppi: Taitopeli 17.5.2004 julkaistun arvostelun on kirjoittanut Sampo. Peli sai arvosanan 7/10. |
7 |
Kun promilleja kertyy, kannattaa mutkitella. Varovaisesti tosin, mato hoippuu valmiiksi jo ihan mukavasti. Edes Peijon tuoppi ei ole liian suuri Beerwormin tosimiesmadolle. |
Suomessa tehtaillaan paljon matopelejä. Niistä monet eivät koskaan näe päivänvaloa, toiset sen nähdessään kompuroivat, koska kukaan ei tulokasta huomaa. Matopelejä on täällä Suomenmaalla sen verran paljon, että vain hauskalla ja omaperäisellä idealla on mahdollista pärjätä. Kunnes valomerkki meidät erottaa...Beerwormin idea on lätkiä paljon kaljaa. Budweiseria, Koffia, Olvia... kunhan promilleja kertyy. Beerwormissa promillet ovat pisteitä, ja promilleilla päästään parhaiden kaljankittaajien listalle. Tarjolla juotavaksi on neljää erilaista tölkkikaljaa ja Peijon baarin oma tuoppi. Jokainen kurkusta alas kulautettu juoma nostattaa pelaajan ohjaaman madon pituutta ja promillelukua. Mitä korkeampiin lukemiin päästään, sitä huolellisemmin matoa saa opastaa, koska reilusti hoippumista on luvassa. Peli päättyy seinään tai omaan häntäänsä törmäämisestä. Beerwormin mato kestää huimia promillelukuja. Kun ihmiset potevat myrkytystilaa viiden promillen hujakoilla, Beerworm-mato sen kuin porskuttaa. Mato kyllä huitelee eteenpäin minkä kerkeää, mutta ei juuri pysty etenemään suoraan. Maagisen viiden promillen jälkeen mato hoippuu jo runsaasti, ja pahenee entisestään kapakkaseikkailun jatkuessa. Älä ota sitä vakavastiBeerworm ei ole kovinkaan graafinen peli. Yleinen resoluutio on DOSin alhainen vakio ja taidekin on suhteellisen yksityiskohdatonta. Esimerkiksi Peijon baari olisi saanut ottaa Pizzawormista mallia, sillä isolla kirjoitettu "beer" Beerwormin pelialueen keskellä ei juurikaan tuo kuvaa siitä, että kyse on baarista. Itse mato näyttää ihan mukavalta vaihtelevan sinisenä ja valkoisena. Beerwormin grafiikka tekee tehtävänsä ihan kelvollisesti, ja oluttölkit ovat tunnistettavissa varsin hyvin. Persoonallinen BeerwormBeerwormin tekninen puoli on arvaamaton. Itselläni peli pyörii ongelmitta, mutta kokemus kertoo, että useilla on ollut ongelmia Beerwormin käynnistämisessä. Jos kyse on Runtime error 200 -nimisestä virheilmoituksesta, ongelman pitäisi olla korjattavissa tällä tiedostolla: Fix for Borland Pascal. Korjaus saadaan toimimaan helposti suorittamalla tppatch.exe DOS-kehotteessa tai suorita-ikkunassa komennolla "tppatch beerw22.exe". Myös Beerwormin zip-paketissa toimitettava Mo'Slo -ohjelma auttaa ongelmaan. |
---|
Näytä pelit aakkosjärjestyksessä | paremmuusjärjestyksessä
Hyppää sivulle
A-B B-C D-F F-H H-K K-M M-P P-Q Q-S S-T T-U U-Ö